takken

Veelgestelde vragen

Hoe gaat Trajectum om met het Corona-virus?

antwoord

Trajectum beschermt de gezondheid van haar cliënten.

Het Coronavirus kan cliënten ziek maken.

Daarom heeft de regering maatregelen aangekondigd.

Bijvoorbeeld om thuis te blijven.

Trajectum volgt de landelijke maatregelen.

Daarnaast heeft Trajectum eigen maatregelen rond haar zorg.
Trajectum heeft een crisisteam dat dagelijks belangrijke zaken afstemt.

Lees ons nieuwsbericht!

Ik ben ambulante cliënt. Wat betekent dit voor mij?

antwoord

De ambulante locaties van Trajectum zijn gesloten.

Dit betekent dat dagbesteding en groepsbehandeling niet door gaan.

Individuele behandelingen gaan zoveel mogelijk digitaal/telefonisch door.

Bij vragen, neem contact op met je behandelaar.

Komen er nog nieuwe cliënten?

antwoord

Op dit moment is er een opnamestop van nieuwe cliënten.

Dit doen we om te voorkomen dat er zieke cliënten in de kliniek komen.

Ook ambulant is er een opnamestop.

Waar kunnen cliënten en verwanten terecht met vragen?

antwoord

Cliënten kunnen vragen stellen aan hun begeleider of behandelaar.

Begeleiders hebben informatie ontvangen om cliënten zo goed mogelijk te informeren. Denk bijvoorbeeld aan folders en filmpjes.

Verwanten kunnen vragen stellen aan hun contactpersoon binnen Trajectum.

Of bellen met het algemene nummer:088 929 50 01

Krijgen cliënten dagbesteding?

antwoord

Veel dagbesteding gaat niet door.

We proberen passende activiteiten voor onze cliënten te vinden.

Hier gelden uiteraard de vastgestelde hygiëneregels.

Ook zorgen we voor mogelijk contact tussen cliënten onderling.

Zo houden we cliënten gezond.

Gaan plaatsingen en verhuizingen van cliënten door?

antwoord

We gaan cliënten nu niet verhuizen, tenzij daar een belangrijke reden voor is.

Dan beslist de locatiemanager wat er moet gebeuren.

Mag een cliënt nog met verlof?

antwoord

Trajectum heeft alle verloven van cliënten ingetrokken.

Dit doen we om te voorkomen dat ze ergens anders ziek worden.

Ze kunnen het virus dan meenemen naar Trajectum en anderen besmetten.

We weten nog niet hoe lang het duurt voor cliënten op verlof mogen.

Als cliënten hun familie willen spreken helpen we hen telefonisch of digitaal contact te maken.

Kan ik als verwant nog op bezoek komen?

antwoord

Het Coronavirus verspreidt zich van mens op mens.

Trajectum wil verspreiding binnen haar locaties voorkomen.

Om iedereen gezond te houden heeft Trajectum voorlopig bezoek verboden.

Dat betekent dat u niet op bezoek kunt komen.

Om toch uw naaste te spreken bieden we telefonisch of digitaal contact aan.

Neem contact op met uw contactpersoon binnen Trajectum hierover.

Lees hier het uitgebreide bericht.

Wat als er een cliënt of medewerker besmet is?

antwoord

Geen enkele cliënt van Trajectum is besmet met het Corona-virus.

Als dit gebeurt gaat Trajectum de cliënt verzorgen.

Bijvoorbeeld door hem of haar geïsoleerd te verzorgen.

Dat betekent dat diegene apart wordt behandeld.

Wat betekent BOPZ (Bijzondere Opnemingen Psychiatrische Ziekenhuizen)?

antwoord

De BOPZ is een wet. Trajectum moet naar die wet luisteren. Sommige cliënten zijn niet vrijwillig bij Trajectum. Als Trajectum maatregelen neemt, dan regelt de wet BOPZ hun rechten. De meeste cliënten zijn vrijwillig bij Trajectum. Zij hebben ook soms een beperking van vrijheid nodig. Deze cliënten hebben dan ook rechten.

Je leest in onderstaande folder wat bij Trajectum wel en niet mag.

 

Wat voor zorg geeft Trajectum?

antwoord

Trajectum ondersteunt mensen die hulp nodig hebben in hun leven. Boodschappen doen of werken kan best lastig zijn. Of rustig blijven als iets niet goed gaat.  Trajectum kan deze mensen helpen om beter met deze situaties om te gaan.

Hoe ziet de behandeling er uit?

antwoord

Dit kan je in je intakegesprek bespreken.

Mag ik mijn telefoon meenemen?

antwoord

Dit kan je in je intakegesprek bespreken. Ook kan je dit met je begeleider overleggen.

Hoe ziet mijn woonplek er uit?

antwoord

Trajectum heeft veel locaties. Deze zien er allemaal anders uit. Van een aantal locaties hebben we een filmpje gemaakt. Ga hiervoor naar de pagina Locaties.

Mag ik een huisdier meenemen?

antwoord

De begeleider bespreekt met jou of je een huisdier mee mag nemen.

Mag ik een tv op mijn kamer?

antwoord

Dit kan je met je begeleider bespreken.

Waar biedt Trajectum allemaal zorg?

antwoord

Al onze locaties vindt u op de pagina Locaties.

Wat zijn de wachttijden?

antwoord

De actuele wachttijden vindt u op de pagina Wachttijden.

Kan ik mij zelf aanmelden?

antwoord

Je kan het beste contact zoeken bij het sociale wijkteam in je woonplaats. Kom je er niet uit? Dan kan je ook het Cliënten Service Bureau (CSB) van Trajectum bellen. Ons telefoonnummer is: 088 -929 50 02.