Hoe zit het met mijn cliëntdossier? Zijn mijn gegevens veilig?

antwoord

Trajectum schrijft alle informatie over jou op.
Die informatie over jou is privé. Daarom mogen we die
niet zo maar aan anderen vertellen.

Bekijk hier de folder!

Wat als er een cliënt of medewerker besmet is?

antwoord

Geen enkele cliënt van Trajectum is besmet met het coronavirus.

Als dit gebeurt gaat Trajectum de cliënt verzorgen. Dat betekent dat diegene apart wordt behandeld. Dat gebeurt in de speciale ziekenboeg.

Zieke medewerkers komen niet naar het werk.

Ik ben ambulante cliënt. Wat betekent corona voor mij?

antwoord

De ambulante locaties van Trajectum zijn voor een deel open.
De dagbesteding is ook open. 
Er zijn wel regels. Zoals: hou 1,5 meter afstand.

Er is geen groepsbehandeling. 
Je kunt wel een individuele behandeling hebben.
Dat is alleen met jou en de behandelaar. Met z'n tweeën.
Dat gebeurt meestal niet 'in het echt'.
Maar zo veel mogelijk via de telefoon. Of via videobellen.

Vragen? Neem contact op met je behandelaar.
Intakes en aanmeldingen gaan gewoon door.

Komen er nog nieuwe cliënten?

antwoord

Ja, er zijn nog steeds intakes en aanmeldingen. Net als eerst.

Wel komt er misschien een extra controle. Dan kijken we of je corona hebt. Of we kijken of je corona kunt doorgeven.

Dit doen we omdat we geen zieke cliënten bij Trajectum willen binnenlaten. 

Waar kunnen cliënten en verwanten terecht met vragen?

antwoord

Cliënten kunnen vragen stellen aan hun begeleider of behandelaar.

Begeleiders hebben spullen gekregen om deze vragen te beantwoorden. Zoals folders en filmpjes. Voor dove cliënten is alles ondertiteld. En vaak getolkt. 

Verwanten zijn bijvoorbeeld familie van een cliënt. Of een vertegenwoordiger. Zij kunnen vragen stellen aan hun contactpersoon van Trajectum.

Ze kunnen ook bellen met het algemene nummer: 088 929 50 01.

Krijgen cliënten dagbesteding?

antwoord

De dagbesteding stond een tijdje stil. Maar binnenkort gaat het weer door.

Cliënten moeten zich wel aan de regels houden.
Ze moeten bijvoorbeeld 1,5 meter afstand houden. Zo blijft iedereen gezond.

Gaan plaatsingen en verhuizingen van cliënten door?

antwoord

Plaatsingen:
Nieuwe cliënten worden geplaatst wanneer er plek is.
Net als altijd. 

Verhuizingen:
Cliënten kunnen nu niet intern verhuizen.
Intern betekent binnen Trajectum.
We doen dat alleen als daar een belangrijke reden voor is.
Dan beslist de locatiemanager wat er moet gebeuren.

Mogen cliënten nog met verlof?

antwoord

Ja: cliënten die op verlof mogen, kunnen op verlof. Maar wel op een veilige manier. Zodat ze geen corona krijgen. 

Ben je cliënt bij Trajectum? Vraag dan aan je begeleider hoe het zit.

Ben je een verwant? Bijvoorbeeld familie of vertegenwoordiger van een cliënt? Neem dan contact op met je contactpersoon bij Trajectum.

Kan ik als verwant nog op bezoek komen?

antwoord

Ben je familie, vriend of kennis van een cliënt bij Trajectum? Of een vertegenwoordiger? Dan ben je een verwant. En dan wil je misschien op bezoek komen. 

Dat mag wel. Maar we zijn voorzichtig. 
Er zijn een paar regels voor het bezoek. Het kan zijn dat we je vragen stellen. En we zorgen ervoor dat het veilig is. Voor jou, maar ook voor de cliënt. Wij volgen hierbij de richtlijnen die voor het hele land gelden.

Kom je uit een oranje of rood risicogebied (zie de website van de RIVM) dan vragen we je om extra goed op te letten.

Onze voorwaarden:
• Er mogen 1 of 2 vaste bezoekers langskomen
• Je houdt 1,5 meter afstand tot de cliënt
• Je wast en/of desinfecteert je handen
• Je hoest of niest in de binnenkant van de arm
• Je gebruikt een papieren zakdoekje maar één keer
• Het bezoek gebeurt op de kamer van de cliënt en we zorgen zo mogelijk voor een goede ventilatie. Het bezoek mag ook buiten.

Deze regels gelden ook voor de cliënt.

Als je verkouden bent of de cliënt verkouden is, stellen we het bezoek nog even uit.

Bellen of videobellen met de cliënt kan natuurlijk altijd. Neem contact op met je contactpersoon binnen Trajectum over het bezoek.

Hoe gaat Trajectum om met het coronavirus?

antwoord

Trajectum beschermt de gezondheid van cliënten.

Het coronavirus kan cliënten ziek maken.
Daarom heeft de regering maatregelen bedacht. 
Je moet bijvoorbeeld veel thuis blijven. En afstand houden.
Trajectum luistert naar die maatregelen. 

Daarnaast heeft Trajectum eigen maatregelen bedacht.
Die kunnen steeds iets veranderen.

Lees de laatste corona update.

Wat voor zorg geeft Trajectum?

antwoord

Trajectum helpt mensen die hulp nodig hebben in hun leven.

Boodschappen doen of werken kan best lastig zijn. Of rustig blijven als iets niet goed gaat.  

Trajectum helpt deze mensen om beter met deze situaties om te gaan.

We helpen jou waar je nu woont, of je komt bij Trajectum wonen. Wat het beste is voor jou.

Hoe ziet de behandeling er uit?

antwoord

Iedereen heeft een andere behandeling. Want niemand is gelijk.

Dit kan je in je intakegesprek bespreken.

Mag ik mijn telefoon meenemen?

antwoord

Dat verschilt per cliënt. 

Je kan dit in je intakegesprek bespreken. Of je kan met je begeleider overleggen.

Hoe ziet mijn woonplek eruit?

antwoord

Trajectum heeft veel locaties.
Die zien er allemaal anders uit.

Van een paar locaties hebben we een filmpje gemaakt. Bekijk die op de pagina Locaties.

Mag ik een huisdier meenemen?

antwoord

Dat verschilt per cliënt.

De begeleider bespreekt met jou of je een huisdier mee mag nemen.

Mag ik een tv op mijn kamer?

antwoord

Dat verschilt per cliënt.

Dit kan je met je begeleider bespreken.

Waar is Trajectum te vinden?

antwoord

Trajectum heeft verschillende locaties. Dus verschillende plekken. 

Al onze locaties vind je op de pagina Locaties.

Wat zijn de wachttijden?

antwoord

De wachttijden verschillen soms.

Hoe het nu zit, lees je op de pagina Wachttijden.

Kan ik mij zelf aanmelden?

antwoord

Het beste is om hier hulp bij te krijgen.

Zoek contact met het sociale wijkteam in je woonplaats. Zij weten precies hoe aanmelden werkt. 

Kom je er niet uit? Dan kan je ook het Aanmeldbureau van Trajectum bellen. 
Ons telefoonnummer is: 088 -929 50 02.